Geplaatst op
Als u discrepanties ziet tussen uw verkoopcijfers of inventaris en wat er in de kassa zit, kan het zijn dat uw werknemers van u stelen. Het is zelfs meer dan waarschijnlijk als u bedenkt dat 75% tot 85% van alle diefstal wordt gepleegd door werknemers, al dan niet opzettelijk. Omdat diefstal uw winstmarges uitholt, hoe sneller u dit probleem in de kiem smoort, hoe beter.
Gelukkig kan een restaurant POS een sleutelrol spelen in uw verliespreventie strategie. Ten eerste houdt een restaurant POS alle bestellingen bij. Om een bestelling uit de keuken op te halen, moeten de serveersters ze in het POS ingeven. Dit omvat alle upsells, bijgerechten, alles.
Ten tweede kunt u permissies creëren op basis van de functie. U kunt uw POS zo instellen dat alleen de manager een artikel kan annuleren of compileren. Deze instelling voorkomt mogelijk misbruik van voids, zoals servers die hun vrienden een gratis maaltijd geven.
Ten slotte houdt elke moderne POS de inventaris en verkoop bij, en voorziet u van rapporten zodat u de twee kunt vergelijken om eventuele afwijkingen te identificeren.
Probleem: U kunt de inventaris niet goed bijhouden
Een SAVA kassa helpt u niet bij het bijhouden van de inventaris – u moet dit allemaal handmatig doen, wat betekent dat het misschien helemaal niet gedaan wordt. En het niet kunnen bijhouden van de inventaris betekent dat u ofwel te veel of te weinig voorraad heeft. Te veel voorraad leidt alleen maar tot geldverlies door voedselverspilling. Te weinig voorraad betekent onvervulde bestellingen en ontevreden klanten.
Een POS houdt uw voorraad bij (per menu-item of ingrediënt) zodat u altijd weet hoeveel voorraad u in voorraad hebt. U zult in staat zijn om te identificeren wanneer:
Bepaalde artikelen bijna op zijn, zoals je topverkopers
Een artikel in uw voorraad een trage verkoper is en moet worden opgeheven
Een artikel niet langer winstgevend is en moet worden ge-86ed
Probleem: U hebt regelmatig te veel of te weinig personeel
Overbezetting kan ervoor zorgen dat de arbeidskosten de pan uit rijzen. Onderbezetting betekent vaak dat uw team extra hard moet werken om de klant van dienst te zijn. Het resultaat? De klantenservice lijdt er vaak onder omdat het team tijdens piekuren onderbemand is.
Tip: https://untill.nl/
Zorgt ervoor dat u optimale shift schema’s en zijn het minimaliseren van arbeidskosten. Zijn bepaalde dagen en tijden van de dag drukker dan andere? Misschien is het een vrijdagavond als gevolg van de live muziek op het aanbod? Geen probleem! U zult altijd het juiste aantal medewerkers plannen tijdens deze drukke tijden omdat arbeids- en verkooprapporten uw beslissingen zullen informeren.
Bespaart u tijd het maken van werknemer schema’s, omdat je niet hoeft te bladeren tussen spreadsheets. Stel je de hoeveelheid tijd die je zult vrijmaken om zich te concentreren op andere kritische restaurant gebieden.
Helpt bij het goedkeuren van verlofaanvragen, zonder gedoe.
Laat werknemers en management snel communiceren met behulp van een mobiel apparaat, zonder de constante heen en weer e-mails of telefoongesprekken.
Probleem : fouten in bestellingen komen vaak voor
Fouten in bestellingen hebben een negatieve invloed op de klantervaring en de winst. Bestellingen moeten met pen en papier worden opgenomen en aan de kassa worden doorgegeven, leidt tot fouten, zelfs voor de meest doorgewinterde serveerders.
Order fouten kunnen ook gemakkelijk optreden als gevolg van miscommunicatie tussen de voor-en achterkant van het huis. Misschien heeft de server de bestelling verkeerd genoteerd of misschien heeft de keuken het verkeerd begrepen.
Ongeacht de redenen voor fouten, kosten bestelfouten u tijd en geld. Gelukkig hoeft dat niet.
Gebruik de juiste restaurant POS en u kunt bestellingen aan tafel opnemen op een mobiel apparaat in zowel quick- als full-service restaurants.
Bestellingen aan tafel kunnen opnemen heeft vele voordelen:
Het elimineert onmiddellijk de eerder vermelde extra bestelstap.
Het stelt de serveerder in staat om items door te geven die 86ed zijn omdat ze deze informatie direct vanaf een iPad kunnen benaderen.
De ober kan eventuele speciale wensen in het systeem invoeren. Het systeem geeft deze menu-aanpassingen dan automatisch door aan de keuken zonder dat de serveerder terug hoeft te komen om ze uit te leggen.
Het punt hier is dat een mobiele POS fouten vermindert en de communicatie verbetert. Het eindresultaat is een vlottere, snellere service en tevreden klanten.
Uitgelicht: https://untill.nl/branches/vrije-tijd/
Probleem: Uw systeemgegevens zijn niet veilig
Technologie is niet perfect. Maar de gegevens in uw kassa zijn bijzonder onbeveiligd omdat ze allemaal ter plaatse worden bewaard. Denk aan het ergste scenario – rampen kunnen gebeuren en gebeuren ook. Of het nu een brand, overstroming of orkaan is, u heeft niet de gemoedsrust die u krijgt als u weet dat al uw restaurantgegevens veilig en toegankelijk zijn, wat er ook op uw pad komt.
Aan de andere kant maken bepaalde POS-systemen automatisch een back-up van uw gegevens en beveiligen ze in de cloud. Dit betekent dat als uw POS beschadigd of gestolen wordt, u nog steeds toegang heeft tot deze gegevens van overal met een internetverbinding.
Gerelateerde berichten
Voordelen van online boekhouden
Boekhouden is een boekhoudkundige functie waarmee je de financiële informatie van je organisatie op een gestroomlijnde manier kunt presenteren en...