actufinanciel

Meer conversie via je Google Mijn Bedrijf vermelding

Geplaatst op

Bij lokale zoekresultaten (met plaatsnaam tussen de zoektermen) worden tegenwoordig bijna altijd drie lokale bedrijven of dienstverleners boven de organische zoekresultaten vertoont. Deze lokale bedrijfsvermeldingen worden ook steeds vaker aangeklikt door gebruikers van Google. Hierdoor nemen de klikken via het organisch verkeer langzaam af.

Door deze ontwikkeling is het steeds belangrijker om de Google Mijn Bedrijf vermelding van je bedrijf in te richten voor een optimale vindbaarheid in Google. Je hebt dan de kans datje ook tussen deze drie bedrijven vertoond wordt. Hieronder leggen we uit hoe je de bedrijfsvermelding hiervoor kunt inrichten.

Stap 1: claim je bedrijfsvermelding

De eerste stap hierbij is natuurlijk het claimen en verifiëren van de Google Mijn Bedrijf (GMB) vermelding van je bedrijf. Dit zorgt ervoor dat je bedrijf zichtbaar wordt in Google Maps en op termijn ook vertoont kan worden boven enkele organische zoekresultaten.

Je kunt als lokaal bedrijf gratis een bedrijfsvermelding op Google aanmaken of claimen (als deze al bestaat). Hierdoor kunnen Googlegebruikers eenvoudig zien waar je bedrijf gevestigd is, wat je werkgebied is, wat je telefoonnummer is en tussen welke tijden je geopend bent.

Als je je Google Mijn Bedrijf vermelding nog niet hebt geclaimd en geverifieerd, dan is dat de eerste stap. Ga om te beginnen naar https://www.google.com/business.

Stap 2: Vul alle informatie in waar Google om vraagt

Veel lokale bedrijven claimen gewoon hun GMB-lijst en vergeten deze. Wat de meeste bedrijven niet beseffen is dat er een verscheidenheid aan andere functies Google geeft je dat je kunt gebruiken om je Google Mijn Bedrijf lijst te optimaliseren en verschillende redenen waarom je regelmatig je bedrijf lijst te controleren om ervoor te zorgen dat de nauwkeurigheid intact blijft.

Er zijn verschillende vragen die Google wil dat je je Google Mijn Bedrijf profiel invult om je Google Mijn Bedrijf profiel aan te vullen. Wanneer je klaar bent, zal je advertentie waardevolle basisgegevens bevatten die het voor potentiële klanten gemakkelijker maken om meer informatie over je bedrijf te vinden.

En als je die informatie niet invult, kan iemand anders dat wel. Veel bedrijfseigenaren realiseren zich niet dat iemand een wijziging kan voorstellen (of”bewerken”) aan je bedrijfslijst – en dat geldt ook voor je concurrenten.

Stap 3: voorkom ongewenste aanpassingen

Je bedrijfsvermelding kan up-to-date gemaakt of aangepast worden door Google en door individuele personen met een Google-account.

Aanpassingen vanuit andere informatiebronnen

Hierdoor worden erbij voorbeeld aanpassingen gedaan op basis van je vermelding in de telefoongids.Als de informatie hier niet klopt, dan kan dit ongewenste effecten hebben. Er staan dan mogelijk een verkeert telefoonnummer of adres bij je bedrijfsvermelding.

Bewerkingen door mensen met een Google-account

Gebruikers van Google kunnen aanpassingen voorstellen bij je bedrijfsvermelding. Hiervoor kunnen zij bij de zoekresultaten op ‘Bewerking voorstellen’ klikken. Deze aanpassingen worden vaak direct doorgevoerd, vooral bij bedrijven die niet geclaimd zijn.

Aanpassingen tijdig signaleren

Eventuele aanpassingen door gebruikers of Google wil je natuurlijk zo snel mogelijk ongedaan maken. Zorg daarom dat je mail-alerts instelt bij eventuele aanpassingen. Je kunt in de instellingen van Google Mijn Bedrijf zorgen dat je bij iedere update, review en vraag een mailtje ontvangt.

Je kunt hierdoor eventuele vragen en reviews op tijd beantwoorden. Daarnaast kun je ongewenste aanpassingen snel weer ongedaan maken.

Stap 4: Externe bedrijfsvermeldingen corrigeren

Je kunt helaas niet helemaal voorkomen dat individuele Google gebruikers suggesties achterlaten voor aanpassingen. Wat je echter wel kunt doen is zorgen dat deze suggesties genegeerd worden door Google.

Dit kun je doen door alle andere externe bedrijfsvermeldingen dezelfde informatie te laten bevatten. Hierdoor weet je zeker dat je bedrijfsinformatie niet meer aangepast wordt en hierdoor wordt de vermelding ook nog eens in een bredere straal vindbaar in Google.

Stap 5: Negatieve reviews voorkomen

Negatieve reviews hebben een grote invloed op de uitstraling van je bedrijf. Bezoekers van Google klikken vanzelfsprekend liever op een bedrijf met een 5-sterren beoordeling,dan op een bedrijf met een 2-sterren beoordeling.

Gerelateerde berichten

Over ons

We houden je op de hoogte van ontwikkelingen binnen de financiële wereld in algemene zin. Voor financieel advies verwijzen we je graag door naar een erkende financiële expert bij je in de buurt.

Contactgegevens

Via info @ actufinanciel.nl neem je eenvoudig contact met ons op. We beantwoorden je vragen zo snel mogelijk.

© 2025 Alle rechten voorbehouden